Výmluvná kampaň — a přesto pro kočku!
Lukáš JelínekZ volební kampaně zůstane voličům ve vzpomínkách jen několik zásadnějších momentů. Jaký vůbec mají předvolební klání vliv na naši volbu? Někteří lidé se rozhodují jen podle sympatií a jiných iracionálních pohnutek.
Co jsme s to si z letošní předvolební kampaně zapamatovat? Kalouskovu složenku, napadeného Sobotku, klip Issové s Mádlem…? V hlavě ulpívají přestřelky, hrubé fórky, očerňování konkurence. Přitom neméně zajímavé je sledovat, co nám o sobě — ať už vědomě, nebo podvědomě — říkají samotné kandidující strany.
Paroubkova sociální demokracie překypuje sebevědomím. Desítky tiskových konferencí, stovky mítinků, tisíce tiskových zpráv. Na výrazných billboardech se ČSSD nezakecává. Její lídři jsou „Proti placení u lékaře“, „Pro 13. důchod ze zisků ČEZ“, „Pro regulaci cen energií“. V hlavním městě dodává ministr vnitra Pecina ještě úderněji: „Zlikvidujeme korupci v Praze“. Ze způsobu sdělení nikdo nemůže pochybovat, že sociální demokraté nemají jen vůli, ale i sílu splnit, co slibují. Zvolený styl si podává ruce s vybranými tématy. Stejným tónem slibovat podporu neziskové kultuře, občanskému sektoru či enviromentálním projektům dost dobře nejde. Bohužel.