Výmluvná kampaň — a přesto pro kočku!

Lukáš Jelínek

Z volební kampaně zůstane voličům ve vzpomínkách jen několik zásadnějších momentů. Jaký vůbec mají předvolební klání vliv na naši volbu? Někteří lidé se rozhodují jen podle sympatií a jiných iracionálních pohnutek.

Co jsme s to si z letošní předvolební kampaně zapamatovat? Kalouskovu složenku, napadeného Sobotku, klip Issové s Mádlem…? V hlavě ulpívají přestřelky, hrubé fórky, očerňování konkurence. Přitom neméně zajímavé je sledovat, co nám o sobě — ať už vědomě, nebo podvědomě — říkají samotné kandidující strany.

Paroubkova sociální demokracie překypuje sebevědomím. Desítky tiskových konferencí, stovky mítinků, tisíce tiskových zpráv. Na výrazných billboardech se ČSSD nezakecává. Její lídři jsou „Proti placení u lékaře“, „Pro 13. důchod ze zisků ČEZ“, „Pro regulaci cen energií“. V hlavním městě dodává ministr vnitra Pecina ještě úderněji: „Zlikvidujeme korupci v Praze“. Ze způsobu sdělení nikdo nemůže pochybovat, že sociální demokraté nemají jen vůli, ale i sílu splnit, co slibují. Zvolený styl si podává ruce s vybranými tématy. Stejným tónem slibovat podporu neziskové kultuře, občanskému sektoru či enviromentálním projektům dost dobře nejde. Bohužel.

×